
Jesienią 2023 roku w ramach Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) zaplanowano konkurs dla działania 2.25 Promocja marki innowacyjnych MŚP. Wsparcie ukierunkowane będzie na promowanie rodzimych produktów polskich MŚP na rynkach zagranicznych.
Nabór wniosków będzie trwał od 16 października do 30 listopada 2023 roku, a poziom wsparcia w formie dotacji bezzwrotnej wyniesie 50 % kosztów netto przedsięwzięcia. W kwietniu 2024 roku przewidziany jest kolejny nabór wniosków.
Celem konkursu będzie wzmacnianie trwałego wzrostu i konkurencyjności MŚP (mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw) poprzez wspieranie działań z zakresu internacjonalizacji i promocji polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych, co przyczynić się ma do zwiększenia ich dostępu do nowych rynków i odbiorców.
Wśród kosztów możliwych do objęcia wsparciem należy wskazać:
- rejestracja i wpis do katalogu targowego
- najem powierzchni wystawienniczej
- najem lub budowę stoiska
- zakwaterowanie i transport pracowników
- koszty usług wykonania materiałów promocyjnych (katalogi, ulotki, foldery)
Konkurs, potocznie zwany targowym, wspierać będzie projekty zakładające udział w wydarzeniach targowych i konferencyjnych określonych przez ministra właściwego ds. gospodarki w kalendarzu imprez targowych kluczowych dla rozwoju wybranych branż gospodarki oraz wyjazdy na misje gospodarcze prowadzone na tych rynkach.
Udział w wydarzeniach targowych czy misjach gospodarczych to zarazem dobra okazja do nawiązania nowych kontraktów biznesowych, a także poznania specyfiki innych rynków i występujących na tam potrzeb.
Pandemia COVID-19 i okres lockdownów w znaczący sposób ograniczyły możliwość organizacji i udziału w wydarzeniach branżowych takich jak targi czy konferencje. Widać jednak, że branża targowa i wystawiennicza szybko wróciła do prężnego rozwoju, a udział w konkursie 2.25 Promocja marki innowacyjnych MŚP umożliwi przedsiębiorcom sfinansowanie części wydatków koniecznych do poniesienia.